Jak si vyrobit betonový diamant + šablona na stažení

9:21

Vyhlašuji pátek za den forem na betonové tvoření. Často mi píšete o nápady na formy a ve většině případů je to velmi jednoduché. Stačí si schovat pár krabic od mléka nebo džusu. Přesně ty obaly, které mají uvnitř stříbrnou fólii, se na odlévání z betonu hodí nejvíc. Pak už si jen stačí vytisknout šablonu a podle ní si z tetrapacku vystřihnout formu.

Foto: Pinterest


Pro dnešní den mám pro vás šablonu na betonový diamant. Využijete ho jako těžítko, stojánek na šperky, pěknou betonovou dekoraci.

Šablonu si můžete stáhnout ZDE.


Betonový diamant postup


  • Podle šablony si vystřihněte formu.
  • Šablonu přiložte na vystřiženou formu a v místě perforování si, třeba pomocí kuchyňského nože, udělejte zářezy. To jsou místa, která budete ohýbat.
  • Formu si následně složte (vršek netřeba) a oblepte lepící páskou, aby forma dobře držela tvar.
  • Formu dejte do misky s jemným pískem, rýží, prostě čímkoliv, co vám formu pěkně udrží.
  • Zalijte betonem.
  • Překonejte sami sebe a vážně minimálně dva dny na formu nesahejte! Vím, že je to těžké, ale co s diamantem, který má ulomenou špičku, blee. Pro ten nejlepší vzhled je dobré, aby beton vysychal co nejpomaleji. Svůj výtvor můžete třeba přikrýt mokrým kapesníkem, nebo beton často rosit.
  • Po dvou dnech odstraňte formu a... Voilà! Máte betonový diamant. Ač se to nezdá, beton bude i další dny vysychat a tvrdnout. Nechte ho pěkně odpočívat a pracovat. Z tmavě šedé bude pěkně světlá, tak poznáte, že je beton hotový. 
Foto: Pinterest


Ízy pízy.
Betonům zdar ;)

11 komentářů

  1. Bezva !
    Jen mě to betonování nepřipadá tak jednoduché ;-)
    Mě bude stačit, když mi česká pošta uzná reklamaci betonové mísy.
    Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko,
      úplně jsem se lekla, že to byla moje betonová mísa, ale nebyla, že ne? :)

      Vymazat
  2. Podľa sfarbenia a vrstvenia to vyzerá že forma bola vyliata postupne , nie naraz. Dá sa to tak, že vylejem 2 cm, necham stvrdnut, potom znovu? Neoddelí sa mi to?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zitu,
      postupné vylévání bych rozhodně nezkoušela. Muselo by být ve formě nějaké pojivo, jako třeba hrubá tyčka, malá mřížka.
      Z fotek to spíš vidím na postupné schnutí betonu, pak tenhle efekt dělá a zřejmě ani forma nebyla hladká, proto ten reliéf uprostřed. Udělá to třeba lepící páska, když vnitřek formy souběžně nad sebe oblepíš páskou.
      Ještě to může být černá prášková barva do betonu.

      Vymazat
  3. Marťo,
    to je krásný kousek. Ikdyž přikládáš návod, já se do toho určitě nepustím. Vím, že by se mi to tak krásně nepovedlo. Je třeba mít už pořádnou praxi a možná i talent, a to ty určitě máš. Moc se mi ten kousek líbí, jsi šikovná :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iv,
      to chápu, on ten binec a prach není vidět, ale výsledek za to stojí.
      Děkuji a posílám pozdravy.

      Vymazat
  4. Marcela - Nordic Passion1. března 2018 v 21:04

    Tento článek mi unikl. Mimochodem jsem komentovala i ten s blog tipy a komentář nevidím:(.
    Jsi machr. Já neumím tu správnou betonovou konzistenci. M.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak už nám v garáži zraje první kousek. Kuba to pojal s pečlivostí sobě vlastní včetně toho, že přinesl práškovou barvu do betonu, takže to vypadá, pokud všechno udělal správně, že diamant bude černý. Buď se za pár dní pochlubím na blogu anebo to necháme taktně promlčet, ok? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hééj,
      tak to je super. Hlavně mě zajímá vše o práškové barvě, na ty se teprve chystám. Držím palce.

      Vymazat
  6. Ak chcete odliať väčší kus než vyjde z jednej krabice, tie tetrapaky zlepíte dokopy, alebo si pozháňate väčší kus? Obávam sa, že pri zlepení vidno hrany, alebo sa to dá potom vybrúsiť?

    OdpovědětVymazat

Isnpirace mnohem více